WYCIECZKA SOŁECKA -WSPOMNIENIA

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
19 października 2022

Krynica ZdrójMuszyna - atrakcje małopolskiego uzdrowiska nad PoprademPasieka Barć Kamianna Aktualności

Po  raz 11  w  słoneczny weekend  ( 15,16.10.2022 r. ) odbyła się wycieczka krajoznawcza do Krynicy Zdrój, Muszyny,  zorganizowana przez Sołtysa i Radę Sołecką dla mieszkańców .

Najpierw byliśmy w "Pasiece Barć" w Kamiannej. Pośrodku lasów, w otoczeniu przyjaznych górek, w bliskości jeszcze nieskażonej przyrody, odnaleźliśmy brzęczenie owadów - pszczół, szum drzew, plusk górskich strumyków. Czy jest lepsze lekarstwo na skołatane serce, rozstrojone nerwy ?
Pasieka "BARĆ" stoi w tej właśnie enklawie, gdzie obserwowaliśmy ciekawe życie społeczności pszczelej.  Pan Jacek (przewodnik) oprowadził nas po całej  pasiece. Znajduje się tu  skansen, dział produkcji pasiecznej, dział farmacji, dział dydaktyczny , sklep przypasieczny z pełnym asortymentem własnych miodów, produktów i przetworów oraz kawiarnia.   Na koniec posmakowaliśmy pysznego miodu oraz trzech rodzajów miodów pitnych (półtorak, dwójniak i trójniak) i  zaopatrzyliśmy się w różne  pszczele dobrodziejstwa. Zwiedziliśmy również malutki kościół parafialny , który kiedyś był cerkwią prawosławną.

Potem udaliśmy się w kierunku Krynicy gdzie z przewodnikiem Panem Wiesławem (najlepszy przewodnik krynicki) spędziliśmy dwa dni. Najpierw był niezapomniany spacer w koronach drzew . Cudowne krajobrazy  w słonecznej, jesiennej scenerii pozostawiły niezapomniane wrażenia . Spacer zakończyło wejście na  wieżę widokową. To unikalne miejsce na mapie Polski. Skryta w sercu Beskidu Sądeckiego, pośród przepięknych lasów pasma Jaworzyny Krynickiej 49,5 metrowa wieża o wyjątkowej, drewnianej konstrukcji .

Po spacerze w Krynicy ( z przewodnikiem) udaliśmy się do hotelu. Zakwaterowanie mieliśmy w samym centrum Krynicy. Więc po zaliczeniu pysznej obiadokolacji mogliśmy indywidualnie pochodzić jeszcze po Krynicy. Dzień zakończyła jak zwykle udana impreza integracyjna.

Na drugi dzień  byliśmy  w kościele na mszy św, a następnie dotarliśmy do Muszyny, gdzie zwiedziliśmy m.in. Ogrody Biblijne i  Ogrody  Sensoryczne . Po  obiedzie  udaliśmy się w drogę powrotną.

Po drodze zwiedziliśmy jeszcze cerkiew św. Jakuba w Powroźniku, która w  2013 roku została wpisana na  Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Po czym choć bardzo zmęczeni ale zadowoleni i pełni wrażeń powróciliśmy do naszej Borowej Wsi.